poniedziałek, 26 czerwca 2017

Spódnica lub halka

W moje ręce wpadła fajna sukienka z firmowego sklepu, której fason wskazywał na jej długowieczność. Jej atutem był doskonały gatunkowo, haftowany bawełniany materiał
w bardzo dobrym stanie. Rodzaj materiału podpowiedział mi sposób na jego ponowne wykorzystanie. Sukienka była odcinana w pasie, dlatego odprułam dół i wykorzystałam go na spódnicę.

 
Ten fason to spódnica na karczku z marszczonym dołem. Zmierz obwód swoich bioder
i podziel go na dwie części. W ten sposób powstanie przód i tył karczku. Nie zapomnij dodać do każdej części po 2 cm na szew boczny. Wysokość bioder do pasa wynosi 20 cm. Do tego wymiaru musisz dodać 1 cm na wszycie dolnej części i 5 cm na podwinięcie pod gumkę. Cała wysokość karczku to 26 cm. Mój karczek został wykrojony z podszewki sukienki, która była również wykonana z cienkiej bawełny.


Wykrojony karczek obszyj zygzakiem lub overlockiem tylko boki i górną część. Zeszyj ściegiem stebnowym boki na 2 cm.


Dolna część mojej spódnicy była już gotowa, ponieważ wykorzystałam sukienkę. Jeżeli szyjesz z kupionego kawałka materiału to obwód Twojej spódnicy powinien być dwa razy większy od obwodu bioder, a jej długość według Twojego gustu, potrzeb lub mody.


Zmniejsz obwód spódnicy do rozmiaru karczku marszczeniem lub zakładkami.


Połącz obie części maszyną do szycia i zaobręb brzeg overlockiem lub zygzakiem.


Zawiń górną część na 5 cm i przeszyj maszyną na wysokość swojej gumki. W lewym szwie zrób dziurkę i przeciągnij przez nią dopasowaną do obwodu pasa gumkę.

 
Tak wygląda gotowa spódnica.


Moja propozycja spódnicy jako halka w niewielkiej folkowej stylizacji.


Podpatruj, wykonuj i podawaj źródło inspiracji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz