poniedziałek, 24 września 2018

Pokrowiec na deskę do prasowania

Częste prasowanie powoduje, że pokrowiec na deske robi się brzydki i nie wypieralny. Jego wymiana nie jest trudna, ale mimo to zobacz jak ja to robię.

Do wykonania pokrowca będziesz potrzebować:
  • tkanina zasadnicza (100% bawełna lub dobrze sprana już używana tkanina),
  • taśma lamowka - elastyczna,
  • sznurek lub gumka,
  • nici,
  • szpilki,
  • nożyczki,
  • kreda lub pisak do tkanin znikający,
  • cos do wciągnięcia sznurka (agrafka lub wciagaczka).


Jako wzór wykorzystaj podkład z deski do prasowania.


Obrysuj kształt podkładu dodajac 6 cm. Nadmiar materiału obejmie deske i będzie utrzymywać deske na miejscu.


Wytnij pokrowic po wcześniej zaznaczonej linii.


Brzeg obszyj overlockiem.


Przygotuj taśmę elastyczną do obszycia brzegu i zaznacz środek pokrowca szpilką.



Przyszyj złożoną na połowę taśmę z której powstanie tunel.


Przygotuj agrafkę, sznurek i ściągnij go do tuneliku tak, aby pokrowiec nie był zmarszczonym
i niewielka ilość sznurka wystawała z otworu.


Załóż pokrowiec na deskę co wieńczy twoją pracę.



Podpatruje, wykonuj i podawaj źródło inspiracji.

2 komentarze:

  1. Dla mnie tego typu sprzety, które ułatwiają domowe obowiązki to dosłownie must have. Na takich rzeczach absolutnie nie powinno się oszczędzać. Z tego co widziałam to deski do prasowania i wiele więcej przydatnych rzeczy można kupić w sklepie https://www.leifheitsklep.pl/ Jestem ciekawa, czy ktoś z was robił już tam zakupy?

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem szczerze, że jak dla mnie za dużo roboty, trzeba kupić materiał i wszystko dokładnie obszyć. W sklepach są takie pokrowce bardzo tanie, więc od razu też sobie zamówiłam, a na stronie https://www.oleole.pl/zelazka,_Bosch.bhtml wypatrzyłam nowe żelazko i mam nadzieję, że będzie już u mnie po weekendzie. Nie mogę się doczekać.

    OdpowiedzUsuń