niedziela, 19 lutego 2017

Rękodzieło z Japonii część 2.

Część pierwsza Rękodzieła z Japonii zawierała moje fascynację związane z tkaniną boro. Część druga pokazuje moje próby nauki tej techniki. Do wykonania potrzebna jest tkanina bazowa, w moim wypadku to kawałki nogawek z jeansów, ale można użyć różnych innych materiałów. Na bazie poukładałam wszystkie skrawki jakie wpadły mi w pracowni do rąk, przypięłam je szpileczkami i przeszyłam ściegami sashiko. Powstałą w ten sposób tkaninę wykończyłam w środku dodatkowym materiałem oraz doszyłam dno tak, aby powstał pojemniczek na drobiazgi. Do ściegów sashiko potrzebna jest graba nitka, w Japonii używana najczęściej biała. Jeżeli chcesz zainspirować się moją pracą wykonaj tkaninę boro w dowolnych kolorach przeszywając ją również dowolnym kolorem nici. Ściegi sashiko wykonuje się długą igłą do cerowania i dla ułatwienia popycha się ją nasadą środkowego palca prawej ręki. Dlatego na zdjęciu widać kawałek skórki, posiadającej wycięcie na palec oraz kawałek sznureczka mocującego, który zakłada się na rękę dla zabezpieczenia.
W taki sposób pracują Japonki. Pomocne będą także małe ostre nożyczki. Obejrzyj dokumentację zdjęciową i do dzieła.








Podpatruj, wykonuj i podawaj źródło inspiracji.
 

2 komentarze: