wtorek, 2 maja 2017

Igielnik cz. 2/2

Igielnik to pojemnik do przechowywania lub ozdobna poduszeczka. Dziś zobaczysz jak wyglądają moje poduszeczki do igieł i razem wykonamy Twoją.


Ja używam pracowni dwóch rodzajów poduszek. Jedną przypinam do ręki, którą wykonałam na bazie starego zepsutego zegarka do którego przykleiłam kulkę wypchana trocinami. Drugą dostałam w prezencie od Burdy. Ma obręcz wykonaną z gąbki pokrytej materiałem, a w środku namagnesowaną miseczkę do której wrzucam naparstek, a w gąbkę wbijam igły.


W pasmanteriach znajdziesz różne igielniki do położenia przy maszynie lub włożenia na rękę oraz taką, która jest namagnesowana. Ta ostatnia świetnie sprawdza się przy ozdobach wykonywanych metodą karczocha lub upinaniu na styropianie cekin.


Filc w arkuszach, jakiś wypełniacz, nożyczki, nici, igły, słoiki i parę koralików to materiały Twój igielnik.


Nożyczkami w ząbki (jeżeli takie masz) lub zwykłymi wytnij dwa kwadraty z filcu. Moje mają 11,5 x 11,5 cm. 

 
Z filcu lub grubej tkaniny wytnij kilka małych kółeczek, które staną się kwiatkami oraz parę listków i gałązek.

Z wyciętych elementów zrób kompozycję imitującą bukiecik. Naszyj ją nićmi na główny element. Do wykonania środków kwiatków wykorzystaj koraliki.


 
Do wypełnienia możesz użyć waty, wypełniacza silikonowego lub tak jak ja pociąć stare poduszki z płaszcza.


 
Sfastryguj obie strony poduszeczki. Przez małą dziurkę włóż wypełniacz, a następnie gęstym ściegiem fastrygowym połącz na stałe obie części.


 
W czasie pracy krawieckiej jest dużo drobnych elementów, które łatwo zapodziać. Igielnik na sprytnym małym słoiczki świetnie zorganizuje pracę krawcowej. Do wykonania takiego organizera potrzebne będą oprócz słoiczków filc, igły, nici, wypełniacz, koraliki, tekturka, nożyczki oraz klej na gorąco. Podobnie jak do poduszeczki wytnij z filcu drobne elementy do ozdoby.

Z tekturki wytnij dwa kółeczka trochę mniejsze od średnicy nakrętek. 


Z filcu wytnij dwa koła, dwa razy większe od kółek tekturowych. Przefastryguj gęsto ich brzegi i po wypełnieniu watą lub innym wypełniaczem zmarszcz na tekturce tak, aby powstała połowa kuli.


Powstałe połówki kul możesz ozdobić wyciętymi kawałkami filcu i koralikami według własnego gustu lub posiłkując się moim pomysłem. Ozdobione elementy przyklej klejem na gorąco do nakrętek.


Tak wyglądają gotowe organizery.


Poduszeczkę - igielnik umieść przy maszynie, a pojemniczki ze słoików trzymaj na stole. Nie będziesz mieć problemu ze spadającymi igłami i szpilkami na podłogę. Okiełznasz też wszystkie drobiazgi, bo ich szukanie to strata czasu.


Podpatruj, wykonuj i podawaj źródło inspiracji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz