wtorek, 16 maja 2017

Lalka szmacianka na Dzień Dziecka - KONKURS

Wszystkie dzieci kochają lalki szmacianki-przytulanki. Taka zabawka będzie fantastycznym prezentem na Dzień Dziecka. Mamo przeczytaj ten artykuł i zobacz jak w prosty sposób sprawić dziecku przyjemność.
Własnoręcznie przez Ciebie wykonana lalka będzie mogła wziąć udział w konkursie
o którym przeczytasz na końcu.

Wzór lalki dostałam od klientki dla której szyłam taką zabawkę, a przyniesiona forma pozostała w mojej pracowni.


Formę na lalkę wykonaj według poniższego wzoru. Wycięta forma położona jest na macie z kratką 2x2 cm. Jeżeli pokratkujesz papier to pomoże Ci to wykonać szablon lalki. Podobne wzory można znaleźć w internecie i też je wykorzystać.


Przypnij szablon do materiału złożonego na pół i przygotuj dwa kawałki materiału na buciki o wymiarach 8x20 cm.

Wytnij z materiału lalkę, zaprasuj na górze kawałki czerwonego materiału na 1 cm i przypnij je w miejscu bucików. Przyszyj czerwonymi nićmi górne części butów do nóg lalki. Niebieskie punkty po prawej stronie zaznaczają otwór w którym lalka zostanie wypchana. Małe miejsce pomiędzy niebieskimi kreskami powinno zostać nie zeszyte.


Zeszyj na jeden centymetr lalkę pozostawiając otwór na jej wypchanie. Po zeszyciu miejsca zaokrąglone wytnij w trójkąty lub użyj nożyczek z ząbkami. Więcej na temat nożyczek ząbkowych przeczytasz TUTAJ.
Miejsca wklęsłe i ostro zakończone do środka natnij tak, aby zostało 2 mm do szwa. To zapobiegnie ściąganiu się materiału i umożliwi ładne przewrócenie lalki na prawą stronę.


Przewróconą na prawą stronę lalkę przez pozostawiony otwór wypchaj jakimś materiałem. Może to być wypełniacz silikonowy lub w systemie gospodarczym pocięta gąbka, pocięte damskie rajstopy. Zaszyj otwór przez który wypychałaś lalkę. Jeżeli chcesz ozdobić buzię to możesz wyhaftować oczy czarnymi nićmi jak Ja lub wymalować farbkami do tkanin. Do zrobienia rumieńców użyj swoich kosmetyków. Sprawdzą się świetnie.


Najlepszym materiałem na włosy będzie włóczka. Zacznij od zrobienia grzywki. Narysuj ją delikatnie ołówkiem i wypełnij miejsce nitką jak na zdjęciu.


Z podwójnie złożonej włóczki potnij paski długości 60 cm i przyszyj je dookoła głowy przykrywając szew. Tnij włóczkę małymi porcjami tak, aby nie pozostały niepotrzebne kawałki.

Zepnij włosy w koński ogon i zawiąż na nim ładnie kokardę. Obetnij nierówne końcówki.


Ja do uszycie sukienki wykorzystałam dwie falbanki z odzysku, a ty możesz przyciąć dwa prostokąty o dowolnych wymiarach mniej więcej dopasowanych do wymiarów lalki. Szwy boczne sukienki zeszyj tak, aby pozostały od góry niezeszyte miejsca na rączki. Dekolt sukienki załóż na 1 cm i przefastryguj go mocną notką, która da możliwość zmarszczenia na wysokości szyi.


Tak prezentuje się sukienka na lalce.

 
Gotowa lalka pięknie ozdobi pokój Twojego dziecka i stanie się najlepszą przyjaciółką.


Chciałam wszystkie Mamy zaprosić do udziału w konkursie na szmaciankę-przytulankę z okazji Dnia Dziecka. Udział mogą wziąć osoby, które uszyją lalkę dla swojego dziecka (wzór dowolny) i nadeślą zdjęcie do dnia 5.06.2017 na adres pracowniakrawieckabedzin@gmail.com. 
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 12.06.2017.
Dla trzech najlepszych prac zostaną rozdane nagrody w formie artystycznie wykonanego igielnika i dwóch pojemniczków z poduszeczką na szpilki.
Z nadesłanych zdjęć zostanie stworzony artykuł na Moim blogu, a wysłanie zdjęć jest równoznaczne ze zgodą na ich publikację.



Podpatruj, wykonuj i podawaj źródło inspiracji.

2 komentarze:

  1. Bardzo fajne są takie lalki. Ile radości daje stworzenie własnej lalki https://achdzieciaki.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Lalki szmaciane kojarzą mi się bardzo z młodością. W sumie wtedy nie było innych zabawek. Teraz moje córki lubią np. grać w gry planszowe https://modino.pl/gry i mi osobiście to się bardzo podoba. Takie zabawy dzieci są bardzo rozwijające.

    OdpowiedzUsuń